سنتیمنت در بازار معاملات به چه معناست ؟

 

سنتیمنت در بازار معاملات به چه معناست ؟

سنتیمنت یا احساسات به نگرش کلی معامله گران در بازار معاملاتی گفته می شود T این احساسات می تواند  به طور کلی جهت گیری پیش گرفته توسط بازار یا جهت ازدحام معامله گران در بازار معاملات را مشخص کند . به نوعی می توان سنتیمنت را اینگونه تعریف کرد که افزایش قیمت بیانگر سنتیمنت صعودی در بازار و کاهش قیمت بیانگر سنتیمنت نزولی در بازار معاملات می باشد .

 

سنتیمنت در بازار معاملات گاه می تواند به صورت کامل به یک سهم و گاه می تواند به جهت گیری کلی بازار معاملات اشاره کند .

زمانی که قیمت ها در حال افزایش هستند ، سنتیمنت بازار معاملات صعودی است .

زمانی که قیمت ها در حال کاهش هستند ، سنتیمنت بازار معاملات نزولی است .

اندیکاتور های تکنیکال می تواند به معامله گران به شناسایی سنتیمنت بازار کمک کند .

 

مفهوم سنتیمنت در بازار معاملات

عبارت سنتیمنت در بازار معاملات , سنتیمنت سرمایه گذاران یا احساسات سرمایه گذاران نیز گفته می شود . سنتیمنت بازار معاملات همیشه بر اساس تحلیل فاندامنتال نیست .

تحلیل گران تکنیکال و معامله گران روزانه بازار همواره به سنتیمنت اعتماد دارند زیرا این امر بر اندیکاتور های تکنیکالی که برای محاسبه سود و محاسبه تحرکات کوتاه مدت نمودار قیمت که اغلب ناشی از نگرش معامله گران به بازار معاملات است ، تاثیر می‌ گذارد .

سنتیمنت بازار معاملات برای سرمایه گذارانی که در جهت مخالف دیگر معامله گران به معامله می پردازند نیز‌ بسیار‌ مهم است .

به عنوان مثال اینگونه معامله گران در بازار معاملات ، اگر همه ی افراد در حال خرید هستند ، این‌ افراد به فروش روی می آورند .

 

معمولا معامله گران سنتیمنت را در بازار به صورت نزولی یا صعودی توصیف می کنند . زمانی که بازار نزولی است قیمت رو به کاهش و زمانی که بازار صعودی است قیمت در حال افزایش می باشد . اغلب سنتیمنت ها به بازار معاملات جهت می دهند بنابراین می توان گفت همواره سنتیمنت براساس فاندامنتال نمی باشد . سنتیمنت در بازار معاملات مربوط به احساسات و عواطف معامله گران است در حالی که تحلیل فاندامنتال مربوط به عملکرد های تجاری می باشد .

عده ای از معامله گران با یافتن سهامی که بیش از اندازه ارزش گذاری و یا سهامی که کمتر از حدش ارزش گذاری شده سود می برند . آنها از اندیکاتور های مختلفی برای محاسبه سنتیمنت در بازار معاملات استفاده می کنند که باعث می شود سهام های مناسبی برای معامله پیدا کنند .

 

گروه تحلیلی آموزشی گلدن تریدرز

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
Share

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید